google.com, pub-1602468277602108, DIRECT, f08c47fec0942fa0

KUP NAJTANIEJ

wtorek, 3 marca 2009

Kampania przeciwko otyłości u dzieci

Nowa jakość życia: frytki i cola, fast foody w roli niezobowiązujących przekąsek i totalny bezruch. Niestety taki obraz nie jest niczym nowym dla Amerykanów, a i nas nie dziwi. Fatalnie natomiast, że problem dotyczy już nie tylko dorosłych, ale i dzieci. Otyłość staje się kolejną chorobą cywilizacyjną, ciągle na własne życzenie.

Walczyć z nią zamierza organizacja Active Life Movement, która w styczniu br. w USA zainicjowała kampanię „Keep obesity away from your child”, czyli „Strzeż swoje dziecko przed otyłością”.

Do współpracy przy tworzeniu plakatów zaprosiła firmę Latinworks z Teksasu. W ten oto sposób zabawki pochodzące z ich sklepu: Barbie, piraci i Superman, zostały głównymi bohaterami kampanii. Ta, choć adresowana do rodzicow, robić musi ogromne wrażenie i na dzieciach. Ich ulubione zabawki są przecież mocno zmienione. Zerknijcie sami.





Cechą wyraźnie rzucającą się w oczy jest otyłość zabawek. Na plakatach widzimy Barbie z potężną nadwagą, leżącą w swoim pokoiku po zjedzeniu chińszczyzny, piratów objadających się bez umiaru mięsem czy Spidermana z opasłym brzuchem siedzącego przed telewizorem. Mają one uświadamiać, jak ważne nie tylko dla dzieci, są odpowiednie odżywianie i aktywność fizyczna.
Jakoś nie mogę oprzeć się wrażeniu, że kampania przypomina mi inną akcję, namawiającą z kolei do energooszczędności. Porównajcie:
Prądożerne AGD

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...