Nowa jakość życia: frytki i cola, fast foody w roli niezobowiązujących przekąsek i totalny bezruch. Niestety taki obraz nie jest niczym nowym dla Amerykanów, a i nas nie dziwi. Fatalnie natomiast, że problem dotyczy już nie tylko dorosłych, ale i dzieci. Otyłość staje się kolejną chorobą cywilizacyjną, ciągle na własne życzenie.
Walczyć z nią zamierza organizacja Active Life Movement, która w styczniu br. w USA zainicjowała kampanię „Keep obesity away from your child”, czyli „Strzeż swoje dziecko przed otyłością”.
Do współpracy przy tworzeniu plakatów zaprosiła firmę Latinworks z Teksasu. W ten oto sposób zabawki pochodzące z ich sklepu: Barbie, piraci i Superman, zostały głównymi bohaterami kampanii. Ta, choć adresowana do rodzicow, robić musi ogromne wrażenie i na dzieciach. Ich ulubione zabawki są przecież mocno zmienione. Zerknijcie sami.
Cechą wyraźnie rzucającą się w oczy jest otyłość zabawek. Na plakatach widzimy Barbie z potężną nadwagą, leżącą w swoim pokoiku po zjedzeniu chińszczyzny, piratów objadających się bez umiaru mięsem czy Spidermana z opasłym brzuchem siedzącego przed telewizorem. Mają one uświadamiać, jak ważne nie tylko dla dzieci, są odpowiednie odżywianie i aktywność fizyczna.
Prądożerne AGD
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz