Bycie rodzicem nie jest łatwe... Ostatnie kampanie medialne nie dość, że każą poświęcać co najmniej kilkanaście minut dziennie - CODZIENNIE - na czytanie dzieciom, to jeszcze odbierają argument koronny: DZIECI NIE MOŻNA KARAĆ KLAPSEM! Jak więc je wychować? Tu odpowiada kolejna akcja: ROZMOWA WAŻNIEJSZA NIŻ CZYTANIE.
Oczywiście bez komentarza zostawię stwierdzenie, że dziecko szybciej opanowuje mowę, gdy samo próbuje rozmawiać. Dialog z dzieckiem ma o wiele większe znaczenie, niż samo czytanie lub mówienie - informują amerykańscy naukowcy na łamach pisma "Pediatrics".
Choć czytanie dziecku jest niewątpliwie bardzo ważne, rodzice powinni pamiętać o angażowaniu go w rozmowę. Według naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego rozmowa i zachęcanie maluchów do mówienia mają największy wpływ na przyswajanie języka przez dzieci od 2. do 48. miesiąca życia.
W badaniach, których celem było ustalenie czynników mających wpływ na rozwój mowy wzięło udział 275 dzieci do 4 roku życia i ich rodzin. Jak się okazało, dialog z dzieckiem miał około 6 razy większe znacznie dla rozwoju mowy u dziecka niż sam monolog. Żadnego wpływu nie miało natomiast oglądanie telewizji.
Co do starszych pociech, wspólna rozmowa pozwala nawzajem poznać własne potrzeby i oczekiwania. Pozwala zbudować zaufanie, a czasem ... autorytet. Bez tego trudno mówić o sukcesie wychowawczym.
Oczywiście bez komentarza zostawię stwierdzenie, że dziecko szybciej opanowuje mowę, gdy samo próbuje rozmawiać. Dialog z dzieckiem ma o wiele większe znaczenie, niż samo czytanie lub mówienie - informują amerykańscy naukowcy na łamach pisma "Pediatrics".
Choć czytanie dziecku jest niewątpliwie bardzo ważne, rodzice powinni pamiętać o angażowaniu go w rozmowę. Według naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego rozmowa i zachęcanie maluchów do mówienia mają największy wpływ na przyswajanie języka przez dzieci od 2. do 48. miesiąca życia.
W badaniach, których celem było ustalenie czynników mających wpływ na rozwój mowy wzięło udział 275 dzieci do 4 roku życia i ich rodzin. Jak się okazało, dialog z dzieckiem miał około 6 razy większe znacznie dla rozwoju mowy u dziecka niż sam monolog. Żadnego wpływu nie miało natomiast oglądanie telewizji.
Co do starszych pociech, wspólna rozmowa pozwala nawzajem poznać własne potrzeby i oczekiwania. Pozwala zbudować zaufanie, a czasem ... autorytet. Bez tego trudno mówić o sukcesie wychowawczym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz