google.com, pub-1602468277602108, DIRECT, f08c47fec0942fa0

KUP NAJTANIEJ

wtorek, 23 czerwca 2009

Dzieciństwo bez przemocy

61% Polaków dopuszcza stosowanie kar fizycznych wobec dzieci, 69% rodziców wymienia klapsy jako karę wobec dzieci, którą stosują najczęściej, a 50% Polaków popiera wprowadzenie prawnego zakazu stosowania wszelkich kar fizycznych wobec dzieci. Blisko 90% zwolenników zakazu uważa, że powinien on dotyczyć bicia ręką lub przedmiotami, a tylko 34% popiera zakaz klapsów. Tak wynika z badań Millward Brown SMG/KRC, przeprowadzonych pro bono na potrzeby kampanii „Dzieciństwo bez przemocy” w 2008 roku.

Wczoraj, 23 czerwca ruszył drugi jej etap - jej celem jest przeciwdziałanie stosowaniu kar fizycznych wobec dzieci. Organizatorami akcji pod hasłem „Bite dzieci widzą świat inaczej” jest Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Fundacja Dzieci Niczyje. Partnerem kampanii jest Pogotowie dla Ofiar Przemocy Niebieska Linia IPZ, a patronuje jej PARPA, która 8 lat temu zainicjowała pierwszy etap „Dzieciństwa bez przemocy”.

Głównym celem tego etapu kampanii jest uświadomienie negatywnych konsekwencji bicia dzieci oraz promowanie metod wychowawczych alternatywnych do kar fizycznych. Adresatami działań prowadzonych w ramach „Dzieciństwa bez przemocy” są rodzice oraz profesjonaliści, którzy mogą podejmować działania edukacyjne prowadzące do wyeliminowania kar fizycznych w rodzinie.

Kampania „Dzieciństwo bez przemocy” towarzyszy procesowi nowelizacji polskiego prawa wprowadzającej zakaz stosowania wszelkich form kar fizycznych wobec dzieci. Organizatorzy, partnerzy, patroni i ambasadorzy kampanii sprzeciwiają się fizycznemu karaniu dzieci. Stanowisko to bazuje na wiedzy dotyczącej wpływu tego rodzaju kar na dzieci oraz poszanowaniu praw człowieka zapisanych w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka oraz Konwencji ONZ o Prawach Dziecka.

W ramach kampanii medialnej do końca lipca 2009 roku w telewizji, radiu i prasie pojawią się przygotowane przez agencję McCann Erickson przekazy adresowane do rodziców. Ponadto do końca 2009 r. organizacje i instytucje z całej Polski – ambasadorzy kampanii – realizować będą lokalne działania skierowane do rodziców. Trafią do nich wysokonakładowe materiały edukacyjne promujące wychowanie bez bicia oraz oferta szkoleń i wsparcia.

Bite dzieci widzą świat inaczej-radio2

Zapraszam na stronę internetową www.dziecinstwobezprzemocy.pl, stworzoną przez 3e Software House & Interactive Agency przy współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje. Serwis zawiera informacje dotyczące wychowywania dzieci bez bicia - przeznaczone dla rodziców i profesjonalistów, a ambasadorzy kampanii mają tu dostęp do propozycji lokalnych działań oraz scenariuszy zajęć edukacyjnych promujących wychowanie bez przemocy. Portal prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...